در نوع سیستم، موتورها برای حفظ دمای پایین، انشعاب ورودی به خنک کننده ثانویه نیازی ندارند. سیستم آب پوششی ای برای کانالهای داخلی سیلندر و قسمت روغن لیز کننده مورد استفاده قرار می گیرد.
در این سیستم به منظور خنک کردن هوای احتراق جهت انشعاب ورودی بکار میرود. جریان های پوشش موتور و خنک کننده ثانویه ترکیب می شوند و نیز یک پمپ برقی خنک کننده م.ت.ر بکار می رود. این طرح سیستم خنک کننده، سنتی میباشد که در آن کل خروجی گرمای خنک کننده موتور در یک رادیاتور اعمال میشود.
در این سیستم هوای اشباع شده به یک یا چند خنک کننده هوا به هوا سوار بر رادیاتور هدایت میشوند سیستم (air to air (ata رویه ای برای به دست آوردن خنک کنندگی ثانویه دمای پایینه لازم برای بدست یابی به استاندارد های انتشار گاز موجود فراهم می کنند.
این سیستم به چندین دلیل برای خنک کنندگی راه دور توصیه نمیشوند :
دلیل اصلی کل مجرای سیستم و رادیاتور تحت فشار توربو شارژر کار می کنند
دلیل دوم طول لوله های هوایی که به رادیاتور کشیده شده و برگشت فاصله زمانی ای در عملکرد توربو شارژر بوجود می آورد و متواند منجر به پالس های فشاری شود و مانع از عملکرد برازنده جلوگیری میکند
گزینه دیگر برای خنک کننده ثانویه استفاده از سیستم های دو مدار سرد کننده و دو هسته رادیاتور است اما فقط یک خنک کننده پمپاژ را انجام می دهد این سیستم ها عموما بدلیل سختی در احراز جریان های خنک کننده برابر و خنک کننده مشابه هر مدار برای کاربرد های خنک سازی راه دور توسیه نمی شوند.
بهترین گزینه برای دستیابی به سیستم خنک کننده استفاده از سیستم خنک ساز دو پمپاژ و دو چرخش است این سیستم ها از دو مدار سرد ساز دیزل ژنراتور کاملا جدا بهره میزبرند و دو هسته رادیات،دو پمپ خنک کننده و مایع ضد یخ دارند. یک مدار بلوک موتور و قسمت بالایی سر سیلندر را سرد میکند ودر همین عین سیستم دوم در حال خنک کنندگی توربو شارژر مشغول میباشد
دیزل ژنراتور از اسمش معلوم است موتور دیزلی بعلاوه ژنراتور و متعلقاتش، موتور دیزلی چون از سایر موتورها پرقدرتر است بهمین خاطر صدای زیادی دارد.دیزل ژنراتور در مکانهای مسکونی و بیمارستانی و تجاری و... مورد استفاده است و در زمان نبود برق بکار می افتند به همین منظور از چندین روش برای مهار این موضوع میتوانیم استفاده کنیم
تفتیش صدا و اولویت مصرف کننده عامل اصلی در انتخاب اگزوز(صداکش) می باشد آشکار است که انتخاب سیستم اگزوز (صداکش)به قرار داشتن دیزل ژنراتور در داخل ویا خارج ساختمان بستگی دارد سرپوشی بیرون از اتاق که باید محافظ در برابر هوا باشد. اصولا هدایت لوله اگزوز از موتور به فضای بیرون از اتاق،لوله بروی سقف سوار میشود.
نوع اگزوز مصرفی در هر پروژه بستگی به توان دیزل ژنراتور متغییر است و نیز باید در نظر داشت که این سیستم در چه جایی مورد استفاده است
بعد از این باید بفکر لوله مابین موتور و لوله خروجی اگزوز باشیم بنامم لوله فنری فلکسی بل تا مانع از لرزش موتور بر روی لوله اگزوز شود.
کانوپی وسیله ای است جهت کاهش صدا و محافظ در برابر باران، رعد و برق، برف و باران، گرد و خاک و... در صنعت دیزل ژنراتور بکار می رود مهندسین طراح بر اساس سنجش توان موتور و اندازی گیری ابعاد هر دستگاه دیزل ژنراتور و اندازی گیری صدای موتو و ژنراتور، دبی هوای مصرفی و تیپ سایلنسر و دبی هوای خروجی طراحی های لازم را انجام می دهند و پس از ترسیم نقشه آنها واحد تولید شروع به ساختن کانوپی مورد نیاز می شود.
باید توجه داشت در سراسر دنیا سازندگان کانوپی سعی در استانداردسازی محصولات خود هستند تا هیچ آسیبی به دستگاه وارد نشود. بعضی از محصولات ساخته شده در کارگاه های کوچک به عنوان یک کانوپی سایلنت، شروط اولیه یک کانوپی استاندارد را ندارند و باعث داغ شدن دیزل ژنراتور می شوند. الزاما در نظر گرفتن فضای کافی برای تهویه بهتر هوادهی دیزل ژنراتور است به همین علت عرض دیزل ژنراتوری که داخل کانوپی است بیشتر از یک دستگاه بدون کانوپی میباشد.
کیفیت کانوپی وابسته به لوازم مصرفی درآن می باشد استفاده از شاسی محکم و ورق آهن مرغوب (حداقل 2 میلی متر ) و استفاده از عایق صوتی استاندارد و یراق آلات استیل بروی درب و استفاده از رنگ الکترو استاتیک و...