دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور پرکینز - دیزل ژنراتور کامینز - 02188721092

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور پرکینز - دیزل ژنراتور کامینز - 02188721092

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - شرکت ناب زیست - 88721092-021

  • ۱۱
  • ۰

موتور برق

موتور برق 

موتور برق بنزینی و گازی 


موتور برق که با نام ژنراتور برق خانگی یا مولد الکتریکی کوچک نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که عکس العمل موتور الکتریکی (برقی) را انجام می‌دهد یعنی نیروی مکانیکی را به الکتریسیته یا انرژی برق یعنی برق تبدیل می‌کند.

فراهم کردن نیروی مولد مکانیکی در موتور برق از طریق انرژی حاصل از اشتعال سوخت در یک موتور احتراق داخلی است که با توجه به این موضوع دستگاه موتور برق به دو دسته اصلی موتور برق بنزینی و موتور برق گازسوز تقسیم می‌شود. معمولاً موتور برق‌های بنزینی که سایز و اندازه کوچک و اینچنین توان کمتری نسبت به نوع دیزلی دارند و برای تأمین برق محل‌های کوچک مثل خانه یا باغ و فروشگاه های کوچک و... که امکان دسترسی به برق شهری را ندارند و همچنین تأمین برق به صورت پرتابل (نوع کیفی قابل حمل و کوچک) مورد استفاده قرار می‌گیرند، سری‌های جدید این دستگاه‌ها موتور برق بی صدا (سایلنت) بوده و سر و صدای کمی تولید می‌کنند. از ژانراتورهای دیزل که با سوخت گازوئیل کار می‌کنند در صنایع و مصارف با زمان و توان کارکرد بالا استفاده می‌شود.


موتور برق

اجزای موتور برق :

اکثر موتور برق های بنزینی از اجزای اصلی زیر تشکیل شده‌اند که در یک فریم فلزی قرار گرفته‌اند:

1- موتور احتراق داخلی :

 قلب تپنده و تأمین کننده نیروی مکانیکی مورد احتیاج است. قدرت موتور با توان دستگاه رابطه بی واسطه دارد و همان‌طور که گفته شد با بنزین، گاز کار می‌کند.

2- آلترناتور (ژنراتور) :

 که جنسی هماننده دینام است و از روتور، استاتور و دیود متشکل شده است. این قطعه که در خودروها نیز وجود دارد وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا الکتریسیته با جریان متناوب را برعهده دارد.

3- پنل کنترلر :

 تنظیم موتور و راه اندازی موتور و تنظیم گاز موتور از این قسمت انجام می‌شود.

4- مخزن سوخت :

محلی است برای نگهداری سوخت مورد نیاز برای موتور می باشد. سوخت در این مخزن نگهداری شده و از طریق کاربراتور به موتور انتقال پیدا می‌کند.

5- خروجی‌ها :

در این بخش برق تولید شده توسط آلترناتور به وسایل تغذیه کننده رسانده می‌شود.

علاوه بر قطعات فوق قسمت‌های دیگری مثل سیستم‌های روان‌کاری و روغن‌کاری و شاسی نیز جز بخش‌های ژنراتورها هستند که در ژنراتورهای بزرگ یا دیزلی اهمیت بیش‌تری دارند.

عملکرد موتور برق :

همان‌طور که تحریر شد با اشتعال سوخت در موتور و انتقال انرژی مکانیکی پدید آوری شده به آلترناتور، انرژی الکتریکی در داخل ژنراتور خروجی به 
دست می‌آید. نوع و ویژگی‌های موتور از عمده ترین فاکتورها برای انتخاب دستگاه موتور برق است که با توجه به حجم موتور مقدار قدرت دستگاه 
وات(W) مشخص می‌شود. هرچه مقدار قدرت مصرفی یعنی وات دستگاه بیشتر باشد می‌توان به رنج ولتاژ و خروجی‌های متنوع‌تر دست پیدا کرد. آشکار است که با افزایش حجم موتور و اسب بخار ظرفیت مخزن ذخیره سوخت، وزن، صدا و قیمت دستگاه نیز افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. 

ویژگیهای موتور برق :

از ویژگی‌های یک موتور خوب می‌توان به راه‌اندازی آسان، قدرت بالا، طول عمر بالا، قابلیت اعتماد بالا، دارا بودن استانداردهای زیست محیطی، صدای کم هنگام کارکرد، سرویس و خدمات نگهداری در دسترس اشاره نمود.